Catisfactions… je bent verkocht

Op de huisdierenafdeling van Tuincentrum Osdorp zochten mijn dochter en ik naar iets lekkers voor haar kat en we zagen tegelijk dit pak staan. Catisfactions. ‘Snacks waar katten dol op zijn!’, aldus de ondertitel.
IMG_6929
Snoep in Zak, zou Unox zeggen als Unox kattenvoer zou zijn. We hadden er nog nooit van gehoord, van Catisfactions. Maar binnen een seconde hadden we besloten dat we dit zouden kopen. Dankzij het design van de verpakking, ook, maar vooral vanwege de naam.
Prachtige naam.
Dit is nu typisch een staaltje marketing by naming – zie hier meer over dit nieuwe begrip.
Je wordt gegrepen door de naam, die direct vertelt dat deze kattensnoepjes om op te vreten zijn.
En het verhaal ging thuis verder als een sprookje met happy end, want kat Moortje kon er een moord voor doen, zo lekker vond ze ze.IMG_4979

Mars
Catisfactions is een merk van Mars, net als Whiskas, Sheba, Pedigree en Kitekat.
Het is vrij nieuw, sinds anderhalf jaar op de markt in Nederland, zegt een medewerker van Mars’ consumentenservice in Veghel.
Op de Nederlandse website van Catisfactions staat (nog?) een commercial uit Engeland met de verklarende tekst erbij dat Catisfactions in Engeland Dreamies heet. ‘Om marketingtechnische redenen heet het in Nederland Catisfactions, omdat die naam hier beter aan zou slaan dan Dreamies’, zegt de Mars-medewerker.

Luiers
Dreamies. Hm. Waren wij bij die naam ook meteen verkocht geweest? Bij Dreamies denkt geen hond aan snoep, eerder aan luiers – sterker, Dreamies zou een prachtige merknaam voor wegwerpluiers zijn. Je ziet het al op het pak staan: ‘Dreamies. Luiers waar ook ouders van dromen.’ Maar Dreamies voor snoep, nee dus juist niet.

Schermafbeelding 2015-01-05 om 00.41.00

Erwin WijmanCatisfactions… je bent verkocht

Leave a Comment