‘Mooi is ook dat Wijman in zijn boek heel veel literatuur noemt.’
Luister naar het heerlijke interview dat Anton de Goede van VPRO’s De Avonden met mij had (in november 2011). Begint op 13’00 en eindigt op 27’00. En toch heb ik ook een punt van kritiek, besluit Anton de Goede, en dan mag ik los over zijn Ford Mondeo en zijn verdediging van zijn Ford.
Kijk nu twee mini-documentaires die ik maakte op Terschelling om mijn stelling (tevens titel van mijn boek) kracht bij te zetten.
Uit een recensie van ‘Carwoman’ Viola Robbemondt:
‘Wijman brengt zijn kennis en kunde achter een moderne namedropping- en hapsnapperige stijl die je al snel in de lach doet schieten.’
529 oftewel 925 noemt het boek ‘aanstekelijk en vermakelijk’ en de jongetjessite van Jort Kelder geeft de boodschap goed weer: ‘In feite bent u net zo’n willoos schaap als de eerste de beste MediaMarkt-bezoeker. U bent een consument, een markt, niets meer of minder.’
Hier volgt binnenkort nog veel meer over de grootse ontvangst van het boek. Een bestseller werd het, en het is nog steeds te koop: bij Bol.com.En bij Managementboek.nl. Daar is ook veel informatie te vinden, en veel reviews, zoals deze:
‘Bijzonder boek, absoluut, want iets vergelijkbaars bestond nog niet. Of het moet zijn De bedrijfsnamenfabriek, van dezelfde auteur, want ook daarin speelt hoe mensen merken beleven een rol. Voor iedereen die autogek is sowieso een must read maar ook als je iets hebt met merkbeleving en sociologische trends schenkt dit boek je vele kostelijke uren. Managementboekenlezers opgelet: Audi (nee, niet Pierre) komt er veelvuldig in voor ;-)’
De aandacht in de pers, zowel geschreven als op tv en radio, was enorm. Een kleine greep: bij Evers Staat Op op Radio 538 (liefst 13 minuten),
SBS6-programma Hart van Nederland,