‘Erwin Wijman is de hofschrijver van het reclame- en marketingvak’ (film!)

Manshoge stapels, en allemaal verkocht

De NIMA ontbood mij ten kantore in Amsterdam Zuidoost om heel veel exemplaren van mijn boek Zo verkoop je alles te signeren. Mijn boek is namelijk uitgeroepen tot NIMA Book van het kwartaal. Daarom krijgen heel veel NIMA-leden mijn boek deze week thuis als mustread en musthave voor iedereen die in marketing, sales en communicatie werkt (‘als naslagwerk, als pageturner, als doorbladerexemplaar of als basisboek’). Praktische toepasbaarheid, actualiteit en relevantie zijn doorslaggevend bij de keuze van zo’n NIMA Book, aldus NIMA.

Fillempje van 49 seconden

‘Het NIMA Book van het kwartaal is misschien wel het meest hilarische marketingboek dat dit jaar is verschenen én een cadeautje voor het vak’, schrijft manager Content & Business Luuk Ros in zijn brief die de NIMA-leden bij mijn boek ontvangen.

Hij noemt het boek een uitgave die vooral illustreert waarom marketing het mooiste vakgebied ter wereld is. Ik citeer: ‘Geschreven door de hofschrijver van het vak: Erwin Wijman, die u kunt kennen als schrijver voor Adformatie en natuurlijk als blogger bij ons eigen Marketingfacts.’

Te veel bedrijven zijn onbekend dus onbemind. De centrale vraag in Zo verkoop je alles is, betoogt Ros, hoe je ervoor zorgt dat je wél bekend en bemind wordt, zodat marketing wél werkt.’ Want je kunt nog zo geweldig zijn; als mensen dat niet weten, heb je er niets aan.’

‘Verfrissend aan Wijmans boek is dat hij het doel van marketing nergens uit het oog verliest’, gaat Luuk Ros verder. ‘Integendeel. Voor alles wat hij opstelt en uitwerkt in plannen en lijstjes, geldt dat het mensen in beweging moet brengen.’

De inhoud wordt je daadwerkelijk verkocht door de auteur, vervolgt Ros. ‘Menig hoofdstuk begint met ‘je moet…’, ‘waarom je niet…’, ‘acht manieren om…’. Het boek bestaat uit een fikse opsomming van manieren die je kunt inzetten om reclame in te zetten. Wijman beschrijft meer dan honderd middelen, zowel online als offline. Alle zijn uitvoerig beschreven met de voor- en nadelen en gericht op actie.’

Tot slot nog één kort maar heerlijk citaat, we zouden de hele brief wel willen overschrijven😃 ‘Voor NIMA Books vormde het verschijnen ervan aanleiding om na wat strenge marketingboeken eens een klein zijstapje te maken naar een aanstekelijke uitgave die de marketeers eraan herinnert waarom ze ooit in marketing zijn gaan werken.’

Erwin Wijman‘Erwin Wijman is de hofschrijver van het reclame- en marketingvak’ (film!)

Leave a Comment