View Post

Interview in Esthéticienne

In Thatsinaname by Erwin WijmanLeave a Comment

‘Haast iedereen die een bedrijf opricht, heeft de neiging zich belangrijker te maken via zijn of haar bedrijfsnaam. Dat Aegon en Fortis-syndroom, zoals ik het noem, zie je overal. In de zorg bijvoorbeeld, waar instellingen namen als Avondrood of ’t Anker na fusies inruilen voor Vialis of Aviander. Ook in de schoonheidsbranche zie je het L’Oréal en Chanel-syndroom. Franse namen, …

Erwin WijmanInterview in Esthéticienne
View Post

Waarom café Hoppe in Utrecht een no go is

In Thatsinaname by Erwin WijmanLeave a Comment

De uitbater van café Hoppe in Utrecht veranderde de naam van zijn café nadat de baas van het Amsterdamse café Hoppe, aan het Spui, met een rechtszaak dreigde. Hoe voorkom je zoiets als ondernemer? En hoe kies je de juiste bedrijfsnaam? Daarover werd ik geïnterviewd door ondernemersblad De Zaak (klik op de link of klik op tekst hiernaast voor een leesbare vergroting).

Erwin WijmanWaarom café Hoppe in Utrecht een no go is
View Post

Waarom de naam Dexia weg moest

In Thatsinaname by Erwin WijmanLeave a Comment

‘Wat moet Dexia met z’n naam, na de problemen bij de bank? Niemand zal ontkennen dat die verbrand is en dus moeten ze op zoek naar een nieuwe naam – Of niet? Erwin Wijman – Auteur van het boek de Bedrijfsnamenfabriek.’ Zo kondigt de Belgische Radio 1 mij aan, in een interview voor de radio over de naamgeving van (vooral) …

Erwin WijmanWaarom de naam Dexia weg moest