Dealert verkoopt gewoon ‘totaal overbodige producten’

‘Koop dan!’.

Ik hou van de stijl van Dealert. De wereld is vergeven van de OneDayOnly’s en KoopJeDeal.nl’s maar Dealert springt eruit dankzij zijn gewonemensentaal.

Heerlijke recht-toe-recht-aan gewonemensentaal.

Afbeelding van Dealert.nl

Van homepagina tot kleine lettertjes, overal waar je leest gewonemensentaal. Dat is een verademing in de wereld van de webshop.

Je kunt bij Dealert.nl de gebruikelijke hebbedingen en handigheidjes kopen, zoals een slaapbank voor 149 euro, een oplaadkabeltje voor je iPhone en een ‘Diervriendelijke ongedierteverjager’ (jawel).

Dat laatste ding (20 euro), in het Engels een zogeheten Universal Animal Repeller, jaagt ongedierte weg met ‘ultrasonische geluidsgolven’. In de productomschrijving is Dealert aanzienlijk minder saai dan mijn toelichtende zinnetje hiervoor. Lees maar mee: ‘Deze repeller is ontworpen voor de gemiddelde Amerikaanse redneck die half Yellowstone Park op bezoek krijgt op z’n ranch. Dus het wegjagen van schijtende katten, gravende mollen en vogels die je moestuin leegeten, zijn voor dit apparaat een koud kunstje.’

Redneck, half Yellowstone, schijtende katten, hier is iemand bezig met plezier in zijn werk en een pen om een puntje aan te zuigen. Je valt niet eens over dat grammaticale foutje van ‘zijn’ in plaats van ‘is’😄

Afbeelding van Dealert.nl

Ik houd van deze stijl, en ik weet zeker dat jij daar ook van houdt. Dealert.nl schrijft zoals mensen tegen elkaar praten in de kroeg, op het schoolplein of bij de watertap. Hun website is vrij abominabel vormgegeven maar ben eerlijk, who cares?

Het is de stijl die telt.

Die treffende toon en stijl zie je overal op de site terug.

Tekst op website Dealert.nl

Onder het kopje ‘Maar wat is Dealert?’ lees je: ‘Dealert biedt je leuke dingen aan met gigantische korting. We zoeken constant naar nieuwe nuttige, leuke maar soms ook totaal overbodige producten. En gadgets. Veel gadgets! Soms zit er iets bij dat leuk is, soms niet. Maar dan is het vast leuk voor iemand anders. Dus Happy shopping!’

Ergens anders hebben ze het over ‘leuke cadeaus voor moeilijke mensen’.

Erg fijn, die zelfrelativering van die ‘totaal overbodige producten’. En van die ‘moeilijke mensen’. En ze zijn eerlijk en recht voor zijn raap: als jij het niet leuk vindt, die ‘Stapel autobanden-kruk’ of ‘Mechanische Houten Cyborg Hand’, dan vindt een ander die wel leuk. 

Chapeau voor Dealert. De naam is al leuk. Dat zegt ook al veel alles.

Tekst is belangrijk als je klanten wilt krijgen via je website, e-mails, webshop, folders en flyers, whatever. En dan nóg iets belangrijker dan je nu al denkt. Daarover schrijf ik veel in mijn nieuwe boek Zo verkoop je alles. Hoe je reclame maakt waar iedereen blij van wordt, dat op 18 april 2019 uitkomt bij Uitgeverij Haystack. Het is ook al te koop bij Managementboek.nl.

Erwin WijmanDealert verkoopt gewoon ‘totaal overbodige producten’

Leave a Comment